Followers

Thursday, December 6, 2018

ALANG ALANG MENYELUK PEKASAM

Salam sejahtera,

Sudah mendekati hujung tahun 2018, hanya sekelip mata berlalu.......kita akan berada di tahun yang baru dengan segala segalanya yang baharu. Namun tubuh ini masih lama yang terus menjangkau usia semakin bertambah. Bukannya bertambah amal tapi terus menghimpun dosa. Disitulah kita di dalam perjalanan pulang yang entah dimana penghujungnya.

Tentu kita tertanya tanya bekalan apa lagi yang akan dibawa. Amal ibadah ? Tentu kita akan ketawa sendirian mengenangnya. Apa sangatlah yang kita buat untuk diri kita dan dunia ini, selain dari mengikut sahaja  kehendak hati. Kekadang kadang kita rasa cemburu melihat orang lain yang kelihatan baik sangat melakukannya. Tanpa kita sedari mereka juga serupa dengan kita.

Bagi pm apa yang berlalu sudahpun berlalu, apa yang berlaku sudahpun berlaku.....kini kita meneruskan sahaja apa yang ada. Jika ada secubit rasa secalit hati yang mempunyai kebaikan, itupun sudah memadai. Jika ada kepercayaan kepada Allah yang satu, sudah juga memadai, kerana banyak perkara tidak dapat dipadamkan lagi...tulisan telah lama kering sebelum nokhtah.


1 comment:

aizamia 3 said...

Teringat dengan kenangan seperti dalam gambar tu. Dulu mak saya buat pada saya tapi sekarang saya pulak buat pada anak saya.. ;)