Followers

Thursday, April 28, 2011

Siapa pernah jatuh cinta

Salam............siapa pernah jatuh cinta ? siapa pernah putus cinta ? Cinta tu apa ? 

Cinta itu seperti handphone, hanya orang mampu sahaja memiliknya. Cinta itu mmpunyai banyak jenama macam handphone juga begitu berharga dan mudah hilang kalau tertinggal diatas meja atau dimana mana bus station.
Putus cinta sama dengan kereta yang kena tarik setelah 3 bulan tidak bayar. Tuan punya kereta termenung sana termenung sini. Dalam otak berlegar tertanya apa nak buat, bengong, bodoh dan segalanya.Cinta itu adalah penyakit yang sedia ada sejak mula lagi dan menjadi ikutan zaman berzaman menyebabkan orang tidak merasa serik tertangkap oleh pencengah maksiat, tidak merasa sejuk berenbun malam dan ianya selalu berakhir dengan trajidi penyesalan..................... Bagaimana pula keadaannya orang yang mencintai tuhanya ? Jangan nak menipu,jangan nak wayang, pembohongan anda memang nyata.......................


2 comments:

Sasa Al-Sharif said...

bermati-matian mencinta kebendaan dan manusia. wajar kecintaan kepada tuhan mengatasi segalanya. tp aku dpt rasakan aku belum begitu. Istigfar, aku sedang cuba menanamkan kecintaan kepada Allah swt.

Panglima Muda said...

ni yang payah dan susah, lebih senang lagi membela ayam serama