Followers

Friday, October 28, 2011

Cinta Di Hujung Usia

Salam........ rasa macam tak kena kalau tak de entry hari jumaat ni...........

Semalam, ketika melalui jalan keluar di lorong itu, aku melihat mereka............... Mata bertemu mata, hati bertemu hati, jiwa bertemu jiwa.....itukah cinta ? Sedangkan mereka adalah orang orang lama yang sudah meningkat usia, sudah beranak dan bercucu namun kini terjebak lagi dalam kisah cinta................

Bagaimana rupanya orang tua bercinta, adakah cinta benar atau yang sia sia, seorang janda dan seorang duda, makan minum mahu bersama...........tidur sekatil entahkan bila ? Namun begitu, soal keindahan cinta itu adalah urusan tuhan, tidaklah dapat kita bayangkan betapa indahnya perasaan mereka ketika itu.....Mungkin lebih hebat dari cinta anak anak muda...

Kalau tidak kelapa puan
tidaklah pula kepala bali
kalau tidak kerana tuan
tidak saya datang kemari..............

Dulu aku pernah tersenyum melihat pasangan tua berdating ditepi bus stand ...... lelakinya dengan perut bulat berkepala botak, manakala perempuannya masih manis bertudung..... cuma mereka sudah tua ditelan masa dan ditelan zaman.....Hidup itu bagai tanpa penghujung, bagai tiada penyelesaian, perjalanan seperti menungkah arus 

Seorang kawan meletakkan gambar ini difbnya.... aku sangat berkenan

3 comments:

luahfikiran said...

SALAM,
KAT MANA GAMBAR TU ! BINATANG PUN SAYANG MENYAYANGI. INIKAN MANUSIA !

Panglima Muda said...

kat thailand

Bidadari Syurga said...

adoi... pic nie mcm jejak kasih....