Monday, April 18, 2011

Malasnya Nak Sembahyang



Malasnya nak sembahyang......... Hati kata begitu. Banyak sangat masalahnya. Berat sangat rasanya, seperti memikul batu bata. Waktu makan malas nak keluar sembahyang, waktu meeting takut nak minta kebenaran bos untuk pergi solat. Waktu berniaga, tak boleh tinggal tempat nanti orang curi barang. Waktu dirumah pun susah nak sembahyang, anak bini selalu kacau.... macam itu ke ?

Macam mana nak buat ya ? Kita tubuhkan persatuan. PERSATUAN ORANG ORANG SEMBAHYANG. Persatuan ini berfungsi menarik tangan orang ketika masuknya waktu sembahyang. Waktu sembahyang Jumaat contohnya, mereka kena pergi ke komplek komplek tarik tangan orang yang sibuk shopping tu, pergi ke taman bunga tarik tangan budak budak yang tengah dating dan bawa ke masjid. Cam tu ke ? Pergi ke pasar pasar malam cam tu jugak..........tarik tarik .......... tarik mereka ke masjid.

6 comments:

intan.maisarah said...

mengerjakan sesuatu yang membawa kebaikan memang liat :)

Hajjah Noraini @Nanie said...

Belum mengenal erti cinta pada NYA...

Anonymous said...

sembahyang tu memang kewajiban..bila kita tau kelebihan sembahyang dengan kajian saintifik bertambah kagum lagi dengan islam.

Unknown said...

tarik jgn tak tarik

Sesopie said...

Bagus persatuan camtu! Lagi2 time sembahyang Jumaat. tarik je mane2 laki yang x ingat nk g masjid tu

ghost said...

agak rumit kalau mau dilakukan seperti itu bang..

mungkin mereka akan menggunakan akta kebebasan beragama rasanya..haha

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...